Web3 ana akım haline gelmesi gerektiğine hiç şüphe yok. Ancak, en büyük zorlukları çözülene kadar bu olmayacak.
Kime sorduğunuza bağlı olarak, Web3’ün ne olduğuna dair farklı tanımlar alacaksınız. Tanımdaki bu belirsizlikten bağımsız olarak, Web3 internetin geleceğidir. Her gün daha fazla DAO, NFT ve metaverse odaklı şirket ortaya çıkıyor. Nike ve Adidas gibi önceden var olan şirketler bile ilk hamle avantajı elde etmeye çalışıyor. Şüphesiz, Web3 interneti yeni zirvelere taşıyacaktır. Merkezi olmayan doğası ve topluluklara odaklanması, herkes için kullanılmayan fırsatlar yaratır. İçerik oluşturuculardan tüketicilere ve markalara kadar herkes Web3’ü benimseyerek kazanır. Web3’ün ana akım haline gelmesi gerektiğine hiç şüphe yok. Ancak, en büyük zorlukları çözülene kadar bu olmayacak. Bunların neler olduğuna bir bakalım. İşte Web3 Kabulünün En Büyük Zorlukları
Ulaşılabilirlik
Mevcut Web3 projeleri, Web2 kullanıcılarının platformlarına geçişini kolaylaştırmaz. Konuma, bankaya veya cihaza bağlı olarak, birçoğu bazı Web3 projeleri, tokenleri veya Dapps ile etkileşimde bulunamayabilir veya olmayabilir. Bu nedenle giriş engeli yüksektir. Yine, yalnızca saklama hizmetlerine aşina olan kişilerden kripto cüzdanları ve fiat’a güvenen kişilerden token isteyerek, yüzmekten korkan insanlardan açık denize dalmasını istiyorsunuz. Bu olmayacak.
Çözüm: Erişilebilirlik çıtasını düşürmek, daha fazla insanı Web3 çözümlerini benimsemeye teşvik edecektir. Web3 projeleri geçici saklama hizmetleri sağlayabilir. Ayrıca isteğe bağlı bir cüzdan yapabilir ve ürünlerinizin doğrudan fiat ile satın alınmasına izin verebilirsiniz.
Kullanılabilirlik
Kullanım kolaylığı hakkında konuşun ve birçok proje kendi kendilerine çöküyor. Çoğu insanın fazla yardım almadan Facebook’u ilk kez nasıl kullanabileceğini düşünün. Şimdi, bunu kaç kişinin bir MetaMask cüzdanını ilk kez kullanmak için bir eğitime ihtiyaç duyduğuyla karşılaştırın. Bir tasarımın kullanıcı deneyimi ve etkileşimi üzerinde etkili olduğu, diğerinin ise etkilemediği açıktır. Yine, bazı nedenlerden dolayı, Web3 tasarımcıları bazı modası geçmiş tasarım stillerini kabul etmiş görünüyor. Örneğin, birçok PC oyunu, birçok yeni Web3 projesinden daha iyi grafiklere sahiptir. Olmamalı.
Çözüm: İyi bir kullanıcı deneyiminin Web3’ün benimsenmesini iyileştirmesi muhtemeldir. Bu nedenle, merkezi olmayan ürünler geliştirmeye odaklanmak iyi olsa da, kullanıcı etkileşimi de ilgiyi hak ediyor.
Birlikte çalışabilirlik
Birlikte çalışabilirlik, blok zincirlerin birbirleriyle nasıl etkileşime girdiğinden bahseder. Halihazırda, farklı Web3 projeleri birden fazla blok zincirinde tasarlanmıştır. Bir blok zincirinde varlıkları olan kullanıcıların, blok zincirleri arasında varlık aktarımı imkansız veya büyük ölçüde güvensiz kaldığı sürece, diğer blok zincirlerinde varlıklara sahip olmayı düşünme olasılıkları daha düşüktür. Zincirlerin birlikte çalışabilirliğini kolaylaştırmak için inşa edilen köprüler de yetersiz kaldı. Güvensiz olmanın yanı sıra, birçoğu yavaş ve güvenilmezdir, bu da onları genel nüfus için erişilemez hale getirir.
Çözüm: Projelerin, birden fazla blok zincirinde çalışabilirlik hakkında düşünmeye başlaması gerekir. Benzer şekilde, birlikte çalışabilirliğe izin veren blok zinciri ekosistemleri oluşturmak için Injective ve Cosmos gibi daha fazla projenin ortaya çıkması gerekebilir.
Web2 ayrıca zorluklarıyla birlikte geldi. Zorlukları ne kadar çok çözdüyse, ana akım benimseme o kadar arttı. Geliştiriciler ve topluluklar, kullanımlarıyla ilgili zorlukları çözmeye başladığında, aynı şey Web3 için de geçerli olacaktır.