GameFi geçen yıl özellikle ilginç bir manzara oldu. Tam teşekküllü bir ayı piyasasında olup olmadığımız konusundaki hararetli tartışmaların ortasında kripto pazarındaki diğer birçok alt küme isabet aldı. NFT’ler, DeFi ve GameFi istisna değil.
‘Mavi çip’ NFT’ler devam ederken, orta ila küçük projeler adeta dayak yedi. Ve DeFi mezar olmaktan uzak olsa da, Terra Luna yıkımının etkileri muhtemelen DeFi içinde kalıcı dalgalanma etkilerine sahip olacak. Bu, yeni raporlara göre aktif kullanıcılarda güçlü bir düşüş yaşayan ve genellikle kritik bir kitlenin ortasında uzun ömürlülük endişeleri taşıyan GameFi ile bizi baş başa bırakıyor.
GameFi’nin Düşüşü: Bir Geri Çekilme mi, Yoksa Daha Büyük Endişelerin Sebebi mi?
Arcane Research tarafından yayınlanan yeni bir haftalık raporda, yılın ilk iki çeyreğinin, blockchain tabanlı oyunlar için 2021’in dördüncü çeyreğinin ardından gerçekleşen bir gerçeklik kontrolü olduğu gösterildi.Aşağıdaki ekran görüntüsündeki raporun ayrıntılarına göre, Axie Infinity, The Sandbox, Decentraland ve daha fazlası dahil olmak üzere en iyi Ethereum tabanlı blockchain oyunlarındaki aktif kullanıcılar, Kasım 2021 zirvelerine göre yaklaşık %96 azaldı.
GameFi pazarının şu anki durumunun en iyi örneğini, o zamandan beri oyun içi para birimi olarak gören GameFi pazarında bir zamanlar öncü olan Play-to-Earn oyunu olan Axie Infinity’nin şu anki durumundan daha fazlasını bulmak zor olurdu. Axie, elbette hala ayakta ve hala bir pazar lideri olarak yerinde duruyor. Ancak inşaatçılar için öğrenecek daha çok şey var.
Arcane ekibi burada birkaç önemli sonuca varıyor. Birincisi, metaverse tabanındaki ve NFT’lerdeki daha yavaş ivme kesinlikle izleyici sayısındaki bu düşüşe katkı sağladı. Ancak finansal ödüllerdeki azalma da izleyici düşüşünde önemli bir rol oynadı. . GameFi’nin daha fazla sürdürülebilirlik yolu bulması gerekiyor. Tabi pazara giren iyi ürünler bunu körüklemeye yardımcı olmalı. Buradaki ikinci sonuç, Arcane’nin piyasanın odaklanması gereken üç ana sütunu öngördüğüdür. Giriş maliyeti, token enflasyonu ve teşvikler. Bunlar elbette zor bir denge.
Ana akım oyun geliştiricilerinin konu hakkında ne düşündüklerine bakılmaksızın, izleyiciler şüphesiz oradadır. Piyasanın dikte etmesi durumunda, tedarikçiler eninde sonunda bunu sağlayacaktır. Ancak, geleneksel yayıncıları ve geliştiricileri tehdit eden büyük bir P2E rakibi piyasaya çıkana kadar, yavaş bir yanma olabilir. Elbette bir video oyunu yapmak kan, ter ve saatler alır. Ve elbette sermaye.
Her “oyna-kazan” modeli kesinlikle kısa vadede hayatta kalmayacak olması muhtemel. Ancak oyna-kazan konusunda iyimser kalmak için hala birçok neden var. Bununla birlikte, kısa vadede, daha büyük piyasa dalgaları kuşkusuz bireysel oyun ekonomilerini etkileyecek. Bununla birlikte P2E’de muhtemelen birkaç yıl içinde “mantıklı” olarak belirleyeceğimiz şeylerin bir kısmı bugün muhtemelen keşfedilmemiş durumda.