Video oyunu yayıncıları, NFT ‘leri oyunlarına dahil etmeye çalışıyor ve bazı oyuncular bu durumdan mutsuz.
STALKER 2: Birinci şahıs nişancı oyunu STALKER’ın devamı olan Heart of Chernobyl, sosyal medyada, büyük ölçüde oyun topluluğundan gelen olumsuz eleştirilerin ardından oyun içi NFT planlarını iptal etti.
Bu karşı yükselen oyuncuların son örneği var ve özellikle NFT’ler dijital öğenin sahipliğini temsil -blockchain-simge tabanlı.
Geçen hafta, oyun yapımcısı Ubisoft , Tom Clancy’s Ghost Recon: Breakpoint için ilk üç oyun içi NFT’sini açıkladıktan sonra oyunculardan gelen tepkilerle karşılaştı.
Ve Kasım ayında, sohbet uygulaması Discord ,o zamandan beri topluluk için ayrılan olası bir Metamask Ethereum cüzdan entegrasyonuyla alay ettikten sonra asıl kullanıcılarından hemen ateş gibi büyüyen bir tepki aldı.
15 Aralık’ta STALKER 2 geliştiricisi GSC Game World, devam oyununa NFT’leri dahil ettiğini duyurdu.
En iddialı NFT’lerini ortaya çıkararak başladı: üç NPC veya “metahumans” olarak adlandırılan oynanamayan karakterler, blockchain teknolojisi kullanılarak satın alınabilecekti.Duyuru web sitesine göre, alıcılar daha sonra adlarını veya takma adlarını oyun içi karaktere bağlayacak ve onlara “barmen, yoldaş veya düşman” olarak bir kamera hücresi verecek .
NFT’ler, oyuncuların oyun içi öğeler alıp satabilecekleri bir üçüncü taraf pazar yeri olan Dmarket aracılığıyla satılacak şekilde ayarlandı.
Bazı oyuncular bu fikri desteklerken, diğerleri desteklemedi ve memler oluşturarak hayal kırıklıklarını dile getirdi .
GSC’nin NFT sahası, taraftarlar için eğitim eksikliği nedeniyle başarısız olmuş olabilir. GSC, neden NFT yaptığına dair çok az açıklama yaptı ve birçok oyuncunun şirketin bir modaya geçtiğine inanmasına neden oldu .
Ayrıca kullanacağı blok zincirini adlandırmayı da reddetti ve bu, projenin çevreye duyarlı olacağı iddiasını doğrulamaya yardımcı olacaktı.
Birçok blok zinciri, elektriğin yoğun Bitcoin’den çok daha az enerji kullqnıyor, ancak en katı NFT karşıtı oyunculardan bazıları, tüm dijital belirteçleri çevreye zarar verecek şekilde lanse etti.
Ukraynalı şirket daha sonra bazı açıklamaları tweetledi: STALKER 2 bir blok zinciri oyunu değil, NFT meta-insanlar isteğe bağlı satın alımlar olacak ve NFT’lerin oyun üzerinde hiçbir etkisi olmayacaktı. Küçük geliştirici, oyununu finanse etme ihtiyacını öne sürerek gerekçesini de açıkladı. GSC, NFT’leri çok paraya sattıysa, mantık gitti, devamı daha iyi hale getirmek için oyun geliştirmeye fon sağlamaya devam edebilecekti.
Ancak GSC nihayetinde fikri tamamen öldürmeyi seçti. STALKER 2 NFT sitesi bir güncelleme yayınladı ve bu güncellemede :
“Aldığımız geri bildirimlere dayanarak, STALKER 2’de NFT ile ilgili her şeyi iptal etme kararı aldık.”
NFT’lerin Artık Oyun Dünyasında Yeri Var
GSC’den farklı olarak, Ubisoft gibi milyar dolarlık şirketler, NFT projelerini daha az endişeyle ilerletebilir. Ubisoft, blok zinciri oyun şirketi Animoca Brands’e yatırım yaptı ve NFT karşıtı video oyunu gazetecilerinin ve oyuncuların aboneliklerini iptal etmek ve şirketin oyunlarını satın almayı durdurmakla tehdit eden eleştirilerine rağmen NFT’lerinin proje sayısını ve nft sayısını ikiye katladı.
STALKER 2’nin oyun geliştiricileri Twitter’daki tüm öfkeli yanıtları ciddiye almış olsa da, NFT karşıtı oyuncuların oyuncuların çoğunluğunu mu yoksa sadece küçük (ama sesli ve öfkeli) bir azınlık mı oldukları henüz belli değil.
Bununla birlikte, kripto para birimi ve NFT’lerle ilgilenen çok sayıda oyuncu var. Bazı Ethereum sahipleri kendi oyun PC’lerde eğlence için diğerleri ise NFTleri kendilerini geliştiriyor.
Oyun şirketlerinin her biri blok zinciri oyunları ve NFT’ler konusundaki duruşlarını açıklarken, kutuplaşmış oyun topluluğunun vitriolünün endüstri üzerinde uzun vadeli etkileri olup olmadığını görmek ilginç olacak.